Árnyalók és előjeles távolság függvények

Ez az oldal a 2021 októberi Matektáborban tartott foglalkozásokhoz készült. A felhasznált források és szoftverek listája mellett itt olvasható a tábori anyag egy rövid leirata is.

Szoftverek

Inigo Quilez és Pol Jeremiás által fejlesztett közösségi oldal árnyalók megosztására, számítógépi grafika tanulásához.

Nyílt forráskódú JS webalkalmazás GLSL árnyalók szerkesztéséhez és futtatásához. Offline is használható.

Források

  1. https://www.iquilezles.org/
    Inigo Quilez blogja. Remek informatikai és matematikai jegyzetekkel, oktató videókkal, hatalmas 2D és 3D árnyaló gyűjteménnyel.

  2. The book of shaders
    Patricio Gonzalez Vivo és Jen Lowe félkész online könyve pixel árnyalókról. Egy saját, weboldalba ágyazható árnyaló megjelenítőt használnak az illusztrációkhoz. Az alapok szépen le vannak írva, de sajnos néhány éve félbemaradt a fejlesztése.

  3. Nathan Vohn: Shadertoy tutorial
    Remek 16 fejezetből álló bevezető árnyalókhoz, a Shadertoy nyelvjárására építve.

  4. OpenGL bevezető
    https://www.youtube.com/playlist?list=PL23Revp-82LL_XoQEiTT6zsgHHrpjr1D9

  5. Joey de Vries: https://learnopengl.com/

  6. Brial Will: Phong megvilágítási modell
    1. rész: https://www.youtube.com/watch?v=lH61rdpJ5v8
    2. rész: https://www.youtube.com/watch?v=KdDdljGtfeg